Jak zdrowo żyć i jak zdrowo jeść by dłużej robić to co lubimy

Cześć!

Doszliśmy z Leonem do wniosku, że może warto oprócz nurkowania utworzyć cykl tekstów traktujących o zdrowym trybie życia, czyli „Jak zdrowo żyć i jak zdrowo jeść by dłużej robić to co lubimy„, a co lubimy to wiemy. Leon zapewne będzie wyżywał się w temacie aktywności fizycznej natomiast Monika nasz lubelski, Profundalowy dietetyk dorzuci od siebie co nieco na temat tego co jeść, a co lepiej sobie odpuścić żeby wszędzie czuć się jak ryba w wodzie.

Wiedząc, jak ważne jest prowadzenie zdrowego stylu życia, chcemy Was zaprosić do obserwowania naszego bloga, na którym będziemy starali się systematycznie zamieszczać wpisy na temat diety, aktywności fizycznej i ogólnie pojętym zdrowym „egzystowaniu”. Pierwszy wpis, niejako inauguracyjny, poświęciliśmy przybliżeniu, dlaczego prawidłowe odżywianie i sport (w odwrotnej kolejności) są kluczowymi elementami długowieczności, dobrego samopoczucia i zdrowia.

Dlaczego warto prowadzić zdrowy tryb życia? – Jak zdrowo żyć?

Zdrowe odżywianie i ćwiczenia powinny być nie tylko elementem diety odchudzającej czy formą pokuty za obficie spędzony i „przejedzony” weekend, lecz także sposobem na całe życie. Wpadając w nawyk utrzymywania zdrowej rutyny, będziecie w stanie zobaczyć i odczuć korzyści prowadzenia zdrowego stylu życia.

A tych niemało! Korzyści płynące z dobrego odżywiania się i utrzymywania aktywności fizycznej są znaczące. Przyjrzyjmy się im z osobna.

W zdrowym ciele zdrowy duch – ćwiczenia i ich korzyści

Niektórzy z Was mogą być zaskoczeni, że aktywność fizyczna daje więcej korzyści niż ładna sylwetka. Ćwiczenia wpływają na wygląd fizyczny, co jest dla każdego oczywiste. Warto jednak wiedzieć, że regularne wizyty na siłowni, bieganie, basen, czy inne formy aktywności, mają kluczowy wpływ na nasze zdrowie psychiczne, młodość ducha, relacje międzyludzkie i ogólnie pojmowane szczęście (endorfiny!).

  1. Ćwiczenia zmniejszają stres i poprawiają samopoczucie

Niekiedy ostatnią rzeczą, o jakiej myślimy po ciężkim dniu pracy, są ćwiczenia fizyczne. Okazuje się jednak, że sport jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na zmniejszenie stresu, który wielu z nas odczuwa jeszcze na kilka godzin po pracy (rano znów przecież trzeba do niej wstać). Na doła o wiele lepiej zadziała bieganie po lesie niż leżenie w łóżku. Dzieje się tak dlatego, że ćwiczenia zwiększają poziom endorfin, odpowiedzialnych za dobre samopoczucie.

  1. Uprawiając sport zyskujesz pewność siebie

Ćwicząc, sprawiasz, że czujesz się lepiej. Poprawia się Twoja postawa i napięcie mięśni. Ciało zaczyna wyglądać korzystniej, a endorfiny w mózgu sprawiają, że masz dobre samopoczucie. Wszystkie te czynniki składają się na lepszą samoocenę i wzrost pewności siebie.

  1. Utrzymywanie zdrowia psychicznego

Komórki mózgu starzeją się z wiekiem. Sport sprawia, że dociera do nich więcej tlenu, co hamuje procesy starzenia. Badania dowodzą, że aktywność fizyczna zmniejsza szansę wystąpienia choroby Alzheimera i innych podobnych chorób. Naukowcy potwierdzają także, że osoby aktywne ruchowo lepiej przyswajają i zapamiętują nowe informacje.

  1. Poza tym, ćwiczenia fizyczne:
  • Sprawiają, że wychodzisz na zewnątrz i dostarczasz organizmowi więcej tlenu i witaminy D.
  • Zmniejszają lęki społeczne.
  • Wzmacniają komórki mózgu.
  • Pomagają walczyć z uzależnieniami.
  • Wzmagają kreatywność.
  • Poprawiają kondycję i wygląd sylwetki.

Jesteś tym, co jesz – zalety utrzymywania zdrowej diety

Aktywność fizyczna powinna zawsze iść w parze z dbałością o to, co jemy. Oto kilka korzyści zdrowotnych płynących z utrzymywania zdrowej diety:

  1. Mniej zmarszczek

Produkty o wysokiej zawartości wody, takie jak owoce i warzywa, pomagają zachować zdrowy wygląd skóry i jej nawilżenie. Zawierają też istotne dla zdrowia skóry witaminy i minerały. Dzięki nim nasza skóra wygląda lepiej i znacznie młodziej.

  1. Kontrola stresu i lepszy nastrój

Zdrowa dieta bogata w kwasy omega-3, witaminę C i magnez chroni nas przed wysokim poziomem stresu. Spożywanie produktów pełnoziarnistych ochroni nas ponadto przed skokami poziomu cukru we krwi, co bezpośrednio przekłada się na stabilny i pozytywny nastrój.

  1. Odporność na choroby

Spożywanie niektórych produktów może zapobiec występowaniu wielu chorób. Istnieją potrawy, które bezpośrednio wpływają na układ immunologiczny, działając jak antybiotyki.

  1. Koniec z problemami żołądkowymi + płaski brzuch

Dieta bogata w błonnik, owoce i warzywa wpływa pozytywnie na układ trawienny. Dzięki niej zapomnimy o zaparciach, wzdęciach, bólu brzucha czy biegunce. Co więcej, zdrowe odżywianie się sprawia, że łatwiej jest utrzymać płaski brzuch.

Zapraszamy do lektury!

Jak widzicie, zdrowy styl życia zapewni korzyści, których nie osiągnie się w żaden inny sposób. Na naszym blogu będą pojawiać się porady dotyczące tego, jak zdrowo żyć żeby móc nurkować jak najdłużej 🙂 Będziemy przedstawiać ciekawostki, triki, sposoby na…, diety, rodzaje ćwiczeń i wiele, wiele innych. Warto więc nas obserwować, by poznawać najważniejsze i najciekawsze informacje dotyczące zdrowego trybu życia.

Dla tych, którzy złapią bakcyla Leon zapewne przygotuje odpowiednia zaprawę, a Ci z Was którzy stwierdzą, że może warto co nieco zrzucić z brzucha będą mogli skorzystać ze wsparcia Moniki (także onLine). Monikę część z Was zna, a część zapewne jeszcze nie. Tych którzy jeszcze nie znają najlepszego dietetyka w Lublinie odsyłam na www.smacznie.pl

Jak ktoś z Was będzie miał pomysły na tematy do naszej serii z cyklu „Jak zdrowo żyć i jak zdrowo jeść by dłużej robić to co lubimy” walcie na maila do Leona, albo piszcie w komentarzach lub na fejsie.

Dodaj komentarz